Page 18 - Kainotomia_Project_el_t69

Basic HTML Version

Themis παρέχει δωρεάν πρόσβαση στο σύνολο της ελληνικής
νομοθεσίας (νόμοι, διατάγματα και κανονιστικές αποφάσεις, όπως
δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως) από συστά-
σεως του Ελληνικού κράτους. Το περιεχόμενό της είναι οργανω-
μένο σε 42 θεματικές ενότητες, ενώ παρέχεται και δυνατότητα
αναζήτησης με λέξεις - κλειδιά, ώστε να διευκολύνεται η πρό-
σβαση των πολιτών στη νομική πληροφορία που χρειάζονται. Το
περιεχόμενο της βάσης επικαιροποιείται διαρκώς, ώστε να δια-
σφαλίζεται η ακρίβεια των στοιχείων.
Η δημιουργία και ανάπτυξη της ψηφιακής βάσης e-themis βασί-
στηκε στο έντυπο υλικό, τη θεματολογία και τη μεθοδολογία
άτυπης κωδικοποίησης του έργου "Διαρκής Κώδικας Νομοθε-
σίας - Ραπτάρχης". Το γεγονός αυτό προσφέρει στη βάση e-
themis τα εξής πλεονεκτήματα: α) τα νομοθετήματα καταχω-
ρούνται θεματικά και χρονολογικά, β) γίνεται αξιοποίηση του
πλούτου της νομικής πληροφορίας του έργου "Διαρκής Κώδι-
κας Νομοθεσίας - Ραπτάρχης" που επί δεκαετίες απετέλεσε τη
Μια νέα ηλεκτρονική βάση δεδομένων με νομικό περιεχόμενο
παρουσίασε πρόσφατα το Υπουργείο Εσωτερικών. Η βάση e-
e-Themis: Ηλεκτρονική Βάση Eλληνικής Νομοθεσίας
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ι
11-12/2008
1 6
καινοτομώντας
ψηφιακά
Όταν οι μαθητές... "ξεμπλογκάρουν"
Απονεμήθηκαν τα βραβεία του μαθητικού διαγωνισμού "Ξεμπλό-
γκαρε", που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ιστολογίων (blogs)
από μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, με στόχο την
εξοικείωσή τους με τα νέα μέσα και τη δημιουργία ελληνικού
περιεχομένου που να αφορά την περιγραφή της ιδιαίτερης πατρί-
δας των μαθητών, του περιβάλλοντος και της τοπικής ιστορίας,
αλλά και ιδέες για το πώς οραματίζονται οι μαθητές την Ψηφια-
κή Ελλάδα. Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην ΑΘήνα,
την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, απονεμήθηκαν συνολικά έξι βρα-
βεία, δύο σε κάθε κατηγορία (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Τα
βραβεία συνοδεύονταν από χρηματικά έπαθλα, ύψους 3.000
ευρώ για τις πρώτες θέσεις και 2.000 ευρώ για τις δεύτερες. Τα
ποσά μοιράστηκαν εξίσου στα μέλη των ομαδικών συμμετοχών.
Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας και
Οικονομικών και την Ψηφιακή Ελλάδα.
Τα blogs που διακρίθηκαν είναι τα εξής:
Δημοτικό
Κόλλιας Ιωάννης (ατομική συμμετοχή): 1ο βραβείο
Στο blog του, http://ourland.terramythia.com /wordpress, με τίτλο
"Η Κάρπαθός μου", ο μαθητής μιλάει για την ιδιαίτερη πατρίδα του.
Καραγαβριηλίδης Παναγιώτης (ατομική συμμετοχή):
2ο βραβείο
Στη διεύθυνσ
παρου-
σιάζεται ένα blog για την καθημερινότητα ενός μαθητή της Γ'
Δημοτικού από τη Βέροια.
Γυμνάσιο
Πετρίδης Στυλιανός (εκπρόσωπος, ομαδική συμμετοχή):
1ο βραβείο
σίου Αγ. Βαρβάρας. Καλύπτει ποικιλία θεμάτων, τοπικού κυρίως
ενδιαφέροντος.
Σιαμίνου Ιωάννα (εκπρόσωπος, ομαδική συμμετοχή):
2ο βραβείο
Μια ομάδα μαθητών του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης δημιούργη-
κή Ελλάδα και το περιβάλλον.
Λύκειο
Πάντος Θωμάς (εκπρσωπος, ομαδική συμμετοχή):
1ο βραβείο
Το blog "ξεlockαρε"
), από μια ομά-
δα μαθητών του ΕΠΑΛ Αργους Ορεστικού, περιλαμβάνει κι αυτό
ποικιλία θεμάτων, σχετικά με το σχολείο, την πόλη, αλλά και τις
ψηφιακές τεχνολογίες.
Ψαρράς Αντώνης (εκπρόσωπος, ομαδική συμμετοχή):
2ο βραβείο
Η ομάδα μαθητών του 2ου ΓΕΛ Χορτιάτη δημιούργησε το blog "Για
τα μάτια της Χουακίνα" (http://xouakina.blogspot.com), με ποικί-
λη θεματολογία που αντανακλά τα ενδιαφέροντα των μελών της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές
όλων των βαθμίδων και από όλα τα μέρη της Ελλάδας. Περισ-
σότεροι από 480 μαθητές, είτε μόνοι τους είτε σε ομάδες, έστει-
λαν τη συμμετοχή τους μέσα από 250 σχεδόν blogs. Το 74% των
έγκυρων συμμετοχών του διαγωνισμού προερχόταν από μαθη-
τές που κατοικούν στην περιφέρεια, ενώ το υπόλοιπο 26% ανή-
κει σε μαθητές σχολείων της Αττικής. Στον δικτυακό τόπο του δια-
γωνισμού παρουσιάζονται εκτός από τα βραβευμένα blogs και
τα υπόλοιπα blogs που ξεχώρισαν από όλες τις κατηγορίες.
i
Οι νικητές του Διαγωνισμού "Ξεμπλόγκαρε" και άλλα
αξιόλογα blogs