Page 17 - Kainotomia_Project_el_t71

Basic HTML Version

03-04 / 2009
Ι
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1 5
καινοτομώντας
ψηφιακά
Σημαντικές διακρίσεις απονεμήθηκαν σε
τρεις Έλληνες εκπαιδευτικούς, τους Κώστα
Δημητρίου, Γιώργο Διπλάρη και Θοδωρή
Ανδριόπουλο, οι οποίοι συμμετείχαν στο
6ο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρων
Δασκάλων της Microsoft, που πραγματο-
ποιήθηκε στη Βιέννη της Αυστρίας, από
24 έως 27 Μαρτίου. Στο επίκεντρο της
εκδήλωσης υπήρξε η ανάδειξη χρήσης
καινοτόμων εφαρμογών της τεχνολογίας
στην εκπαίδευση και η εποικοδομητική
ανταλλαγή επιτυχημένων πρακτικών μετα-
ξύ των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής
κοινότητας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Οι Κώστας Δημητρίου και Γιώργος Διπλά-
ρης (Κολλέγιο Ψυχικού) κέρδισαν την τρί-
τη θέση στην κατηγορία "Καινοτομία στο
Περιεχόμενο" του διαγωνισμού, συμμε-
τέχοντας με την εργασία "Από τον Newton
στο CERN". Με αυτήν την προτεινόμενη
εκπαιδευτική δραστηριότητα, οι μαθητές
καλούνται να παρακολουθήσουν μέσα
από ένα "εικονικό τηλεσκόπιο" την κίνη-
ση των πλανητών χρησιμοποιώντας το
δωρεάν λογισμικό της Microsoft World
Wide Telescope, να μελετήσουν το θεω-
ρητικό υπόβαθρο της τροχιάς των πλα-
νητών και των φορτισμένων σωματιδίων
και να κατασκευάσουν μοντέλα προσω-
μοίωσης στον υπολογιστή. Στη συνέχεια
επικοινώνησαν μέσω τηλεδιάσκεψης με
επιστήμονες του CERN οι οποίοι απάντη-
σαν στις ερωτήσεις των μαθητών.
"Εξυπνη" διδασκαλία με νέες τεχνολογίες,
από Έλληνες εκπαιδευτικούς
Επιπλέον, ο Θοδωρής Ανδριόπουλος (Κολ-
λέγιο Ανατόλια) με την εργασία "Ποιος
σκότωσε τον κύριο Χ?" με θέμα την εξι-
χνίαση ενός φανταστικού φόνου από τους
μαθητές, χρησιμοποιώντας γεωμετρικούς
και μαθηματικούς γρίφους, έλαβε την τρί-
τη θέση στην ειδική κατηγορία όπου όλοι
οι Ευρωπαίοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί
ψηφίζουν την καλύτερη εργασία.
Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρων
Δασκάλων της Microsoft, που πραγμα-
τοποιείται φέτος για έκτη συνεχόμενη χρο-
νιά, συγκέντρωσε περισσότερους από 150
εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινό-
τητας προερχόμενους από 40 χώρες της
Ευρώπης. Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ,
οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να
ανταλάξουν ιδέες, εμπειρίες και πρακτι-
κές αναφορικά με την ενσωμάτωση της
τεχνολογίας και την ανάπτυξη καινοτόμων
μεθόδων διδασκαλίας στη σχολική αίθου-
σα. Παράλληλα, ενημερώθηκαν για τις
τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαί-
δευσης και συμμετείχαν σε ομαδικές δρα-
στηριότητες, που διευκολύνουν την ανταλ-
λαγή γνώσης και επαγγελματικής εμπειρίας.
Σημειώνεται ότι στο διαγωνιστικό μέρος
του Φόρουμ συμμετείχαν όσοι εκπαιδευ-
τικοί αναδείχτηκαν κατά το "Διαγωνισμό
Πρωτοπόρων Δασκάλων και Καθηγητών"
που διοργανώνεται σε επίπεδο κρατών,
ενώ οι βραβευθέντες θέτουν υποψηφιό-
τητα για τη συμμετοχή τους στο Διεθνές
Συνέδριο Πρωτοπόρων Δασκάλων της
Microsoft, τον προσεχή Νοέμβριο στη
Βραζιλία.
Οι παραπάνω δράσεις πραγματοποιού-
νται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της
Microsoft "Συνεργάτες στη Μάθηση".
Στόχος του συγκεκριμένου προγράμμα-
τος είναι η προώθηση της χρήσης της
τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευ-
τεροβάθμια εκπαίδευση και η αξιοποίη-
ση των δυνατοτήτων που παρέχει το λογι-
σμικό στη δημιουργία καινοτόμων μεθόδων
διδασκαλίας και στην ανάπτυξη νέων ευκαι-
ριών μάθησης.
i
Microsoft European Innovative
Teachers Forum 2009, Austria
Πρόγραμμα
"Συνεργάτες στη Μάθηση"
Οι βραβευμένες εργασίες
των Ελλήνων εκπαιδευτικών
Microsoft-Hellas
(Σχετικό Δελτίο Τύπου)