02-03/2011 |
καινοτομια
ερευνα & τεχνολογια
17
Καινοτομώντας Ψηφιακά
Από τον πανελλήνιο στον πανευρωπαϊκό
Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Σημαντική διάκριση πέτυχε Έλληνας εκπαιδευτικός από τη Μυτιλήνη
στον "Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών", που
πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του 8ου ετήσιου Πανευρωπαϊκού
Φόρουμ "Συνεργάτες στη Μάθηση" της Microsoft στις 22-24 Μαρτίου
στη Μόσχα, με τη συμμετοχή περισσότερων από 300 εκπαιδευτικών,
οι οποίοι προήλθαν από 40 και πλέον ευρωπαϊκές χώρες. Ο κ. Γιώρ-
γος Κοντέλλης εκπροσώπησε την Ελλάδα στον διαγωνισμό, παρου-
σιάζοντας την "Κατασκευή εκπαιδευτικού δορυφόρου τύπου CanSat",
μαζί με άλλες δυο ελληνικές συμμετοχές, οι οποίες διακρίθηκαν στον
Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.
Η διοργάνωση τόσο του διαγωνισμού, όσο και του ετήσιου Φόρουμ,
εντάσσεται στην ευρύτερη πρωτοβουλία της Microsoft "Συνεργάτες
στη Μάθηση", στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιείται μια σειρά
δράσεων που αποσκοπούν στην προώθηση της χρήσης της τεχνο-
λογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και
στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει το λογισμικό, συμ-
βάλλοντας και ενθαρρύνοντας τη δημιουργία καινοτόμων μεθόδων
διδασκαλίας.
Φέτος τον Μάρτιο διοργανώθηκε για πρώτη φορά και ελληνικό Φόρουμ
Πρωτοπόρου Εκπαίδευσης με θέμα "Καινοτομία στην Εκπαίδευση:
Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών" από τη Microsoft Ελλάς, υπό την
αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμά-
των. Στο επίκεντρό του βρέθηκαν η ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων
διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει Έλληνες εκπαιδευτικοί, καθώς και
η διερεύνηση προοπτικών αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της εκ-
παιδευτικής διαδικασίας, μέσω της επένδυσης στα ψηφιακά μέσα. Πα-
ράλληλα, βραβεύτηκαν οι εκπαιδευτικοί που διακρίθηκαν στον φετινό
Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, μέσα από τον διαγωνισμό, ενθαρρύνεται η προώθηση και
η ανταλλαγή βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών, τόσο σε εθνικό όσο
και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και η δημιουργία κοινοτήτων εκπαι-
δευτικών μέσα από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι
νέες τεχνολογίες. Ο διαγωνισμός φέτος διήρκεσε από τον Νοέμβριο
του 2010 έως τον Ιανουάριο του 2011, συγκεντρώνοντας περισσότε-
ρες από 110 συμμετοχές.
Το πρώτο βραβείο παρέλαβαν η κα Ευαγγελία Μανούσου, δασκάλα
7ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Φαλήρου και ο κ. Γεώργιος Φι-
λιππούσης, δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Λεοντείου Λυκείου
Πατησίων, για το "Πρόγραμμα Διαδραστικών Τηλεδιασκέψεων ΟΔΥΣ-
ΣΕΑΣ / Περιβάλλον - Ενεργειακή Επανάσταση - Ανανεώσιμες Πηγές
Ενέργειας - 2010 - Τα ταξίδια του καπετάν ΣΟΣ στη Μεσόγειο", που
επιτρέπει τη διαδικτυακή επικοινωνία 5 σχολείων για ζητήματα περι-
βαλλοντικού ενδιαφέροντος.
Τη δεύτερη θέση κέρδισε ο κ. Γιώργος Κοντέλλης, καθηγητής του 3ου
Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, για τη δράση "Κατασκευή Εκπαιδευτικού
Δορυφόρου τύπου CanSat", ενώ την τρίτη θέση κατέκτησε ο κ. Κων-
σταντίνος Καλοβρέκτης, καθηγητής στο Επαγγελματικό Λύκειο Λιβα-
δειάς, για τη δράση "Αγώνας Ταχύτητας με την Μάθηση στο Τιμόνι".
Και οι τρεις νικητήριες συμμετοχές εκπροσώπησαν την Ελλάδα στον
Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών στη Μόσχα,
όπου ο κ. Κοντέλλης κέρδισε την τρίτη θέση στην ειδική κατηγορία
"Educators' Choice", όπου οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ψηφίζουν την κα-
λύτερη πρόταση. Η διάκριση αυτή εξασφάλισε στον Έλληνα εκπαιδευ-
τικό συμμετοχή στο Παγκόσμιο Φόρουμ Συνεργατών στη Μάθηση της
Microsoft, το οποίο θα διεξαχθεί τον Νοέμβριο στην Ουάσινγκτον των
ΗΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Κοντέλλης είναι ο πρώτος Έλληνας
εκπαιδευτικός που έχει βραβευτεί δύο φορές από τη Microsoft, καθώς
και το 2008 είχε αναδειχθεί νικητής στον συγκεκριμένο διαγωνισμό.
Συνολικά βραβεύτηκαν φέτος 24 καινοτόμες προτάσεις διδασκαλίας,
οι οποίες ξεχώρισαν ανάμεσα από περισσότερες από 80 συμμετοχές,
μέσω αξιολόγησης από κριτική επιτροπή που απαρτιζόταν από ειδικούς
από όλο τον κόσμο, με επικεφαλής την καθηγήτρια του St. Patricks
University του Δουβλίνου, Dr. Deirdre Butler.
Νικήτριες συμμετοχές ανά κατηγορία αναδείχθηκαν οι ακόλουθες:
Κατηγορία "Extending Learning Beyond the Classroom":
"Training
Firm - Online Week" - Jasmin Jusic, Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Κατηγο-
ρία "Collaboration":
"Lost and Found Destinies" - Antonin Sekyrka,
Τσεχία.
Κατηγορία
"Cutting Edge Use of Microsoft Technology for
Learning":
"genY" - Steven Ronsijn, Βέλγιο.
Κατηγορία "Knowledge
Building and Critical Building":
"Forensics in the Classroom" - Roger
Lister & Kara Barker, Σουηδία.
Κατηγορία "Innovation in Challenging
Contexts":
"Knowledge tests" - Narine Baghdasaryan, Αρμενία.
Κα-
τηγορία "Educators' Choice":
"Grandma's Games" - Marina Vasileva,
πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (FYROM).
Το Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Συνεργατών στη Μάθηση εντάσσεται στην
ευρύτερη πρωτοβουλία της Microsoft για την εκπαίδευση "Συνεργάτες
στη Μάθηση", στο πλαίσιο της οποίας έχουν έως σήμερα βοηθηθεί πε-
ρίπου 8 εκατομμύρια εκπαιδευτικοί σε περισσότερες από 114 χώρες,
να ενσωματώσουν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία στο μάθημά τους, ενώ
περισσότεροι από 190 εκατομμύρια μαθητές έχουν ωφεληθεί από το
πρόγραμμα παγκοσμίως.
O Γιώργος Κοντέλλης, καθηγητής του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης,
παραλαμβάνει το 2ο βραβείο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτοπόρων
Εκπαιδευτικών.
info
Φόρουμ Πρωτοπόρου Εκπαίδευσης
Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Συνεργάτες στη Μάθηση