Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ. 05 - page 46

4ο ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΠΛΑ Ι Σ Ι Ο-ΠΡΟΣΚΛΗΣΕ ΙΣ ΥΠΟΒΟΛΉΣ ΠΡΟΤΆΣΕΩΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΏΣΕ ΙΣ
Πε ρ ι βά λ λ ον και κλ ί μα
ΕΕ S244/17-12-1996
Πρόσκληση υποβολής
προτάσεων για δραστηριότητες
ΕΤΑ στον τομέα του
περιβάλλοντος και του
κλίματος(1994-1998)
Η Επιτροπ ή των Ευρωπαϊκώ ν Κοινοτήτων καλεί
τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν προτά­
σεις για κύκλους μαθημάτων υψηλού επιπέδου
και για δράσεις τεχνολογικής τόνωσης.
Η Επιτροπ ή κατήρτισε πρόγραμμα εργασίας
(1997-1998) στο οποίο παρουσιάζονται λεπτο­
μερώς οι επιστημονικοί και τεχνολογικοί στόχοι
και οι τύποι των δράσεων ΕΤΑ που πρόκειται να
αναληφθούν, καθώς και οι χρηματοδοτικές ρυθ­
μίσεις που προβλέπονται για τις δράσεις αυτές.
Οι στόχοι και οι εργασίες έρευνας, τεχνολογι­
κής ανάπτυξης και επίδειξης που αναφέρονται
στην παρούσα πρόσκληση υποβολής προτάσε­
ων αφορούν τους τομείς που περιγράφονται
στο πρόγραμμα εργασίας (1997-1998).
Οι νομικές οντότητες καλούνται να υποβάλουν
προτάσεις για κύκλους μαθημάτων υψηλού επι­
πέδου και για δράσεις τεχνολογικής τόνωσης
στα ακόλουθα πεδία:
Θεματικός τομέας1:Ερευνα για το φυσικό περι­
βάλλον, την ποιότητα του περιβάλλοντος και
την πλανητική αλλαγή
Θεματικός τομέας 2: Τεχνολογίες για το περι­
βάλλον
Θεματικός τομέας 3: Διαστημικές τεχνικές ε-
φηρμοσμένες στην παρακολούθηση και την έ­
ρευνα σε περιβαλλοντικά θέματα
Θεματικός τομέας4: Η ανθρώπινη διάσταση των
περιβαλλοντικών μεταβολών
Οι εργασίες έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυ­
ξης θα αποτελέσουν κατά κανόνα αντικείμενο
δραστηριοτήτων με επιμερισμό της δαπάνης και
συντονισμένων δράσεων. Επιπλέον , ορισμένα
μέτρα θα έχουν το χαρακτήρα προπαρασκευα­
στικών, συνοδευτικών και υποστηρικτικών μέ­
τρων, όπως περιγράφονται στην απόφαση του
Συμβουλίου και στο πρόγραμμα εργασίας.
Κύκλοι μαθημάτων υψηλού επιπέδου.
Στο πλαίσιο του προγράμματος για το περιβάλ­
λον και το κλίμα (1994-1998), η Επιτροπ ή των
Ευρωπαϊκώ ν Κοινοτήτων προτίθεται να στηρίξει
(ως υποστηρικτικό μέτρο) κύκλους μαθημάτων
υψηλού επιπέδου για νέους επιστήμονες και α­
πόφοιτους σπουδαστές. Το θέμα του κύκλου
μαθημάτων πρέπει να εμπίπτει σε έναν από
τους ακόλουθους επιστημονικούς τομείς που
παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πρό­
γραμμα "περιβάλλον και κλίμα":
• αναπαραγωγή του κλίματος της ολόκαινου
περιόδου,
• κλίμα - νεφώσεις - χημεία - επίδραση των αε­
ροζόλ,
• εποχιακές και ετήσιες διακυμάνσεις του κλί­
ματος,
• βελτίωση των υπογείων υδάτινων πόρων της
Ευρώπης,
• επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος και αλ­
λαγές στη χρήση γης,
• οι υπεριώδεις ακτίνες και οι επιπτώσεις τους
στην υγεία και στα οικοσυστήματα,
• χημικές ενώσεις και η επίδραση τους στο
στρατοσφαιρικό όζον,
• λειτουργική ανάλυση των υγροτόπων,
• βιογεωχημικοί κύκλοι στη διεπαφή γης-ωκεα-
νού,
• βιοαισθητήρες για την παρακολούθηση του
περιβάλλοντος,
• αποκατάσταση ρυπανθέντων βιομηχανικών
χώρων ,
• τεχνολογίες για την προστασία των μνημείων,
• κίνδυνοι από φυσικές καταστροφές ιδίως από
πλημμύρες, εκρήξεις ηφαιστείων και σει­
σμούς,
• διαστημικές τεχνικές εφαρμοζόμενες στη δια­
χείριση των παράκτιων περιοχών , στην παρα­
κολούθηση της χρήσης γης, των επιφανεια­
κών υδάτων, της αλιείας, των σοβαρών κινδύ­
νων, της ατμόσφαιρας και των ωκεανών,
• ανθρώπινη διάσταση των περιβαλλοντικών
αλλαγών με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιολόγη­
ση, στα οικονομικά μέσα, στους δείκτες αει-
φορίας, στη διαχείριση του περιβάλλοντος,
στην αειφόρο παραγωγή και κατανάλωση.
Οι κυριότεροι στόχοι του κύκλου μαθημάτων εί­
ναι:
• η προώθηση εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου
σε συγκεκριμένα θέματα που βρίσκονται στην
αιχμή της επιστημονικής και τεχνολογικής α­
νάπτυξης στην Ευρώπη,
• η εκμετάλλευση του ευρέος φάσματος των
εκπαιδευτικών δυνατοτήτων που διαθέτουν
τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα για δια­
κρατική εκπαίδευση,
• η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ σπουδα­
στών και επιστημόνων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
θα δοθεί προτεραιότητα σε κύκλους μαθημά­
των που συνδέονται με ερευνητικά έργα χρημα­
τοδοτούμενα από το πρόγραμμα "περιβάλλον
και κλίμα".
Ο κύκλος των μαθημάτων, ο οποίος θα διαρκέ­
σει 1 έως 3 εβδομάδες με επιτόπου διαμονή των
συμμετεχόντων, πρέπει να διοργανωθεί από νο­
μική οντότητα εγκατεστημένη στην Ευρωπαϊκ ή
Ενωση ή σε κράτος συνδεδεμένο με το πρό­
γραμμα, συμπεριλαμβανομένων των μελών του
ΕΟΧ/ΕΖΕΧ , ή από οιοδήποτε ερευνητικό φορέα
εγκατεστημένο στην ΕΕ ή σε κράτος συνδεδε-
1...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,...68
Powered by FlippingBook