Page 18 - Kainotomia_Project_el_t76

Basic HTML Version

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ι
02 - 03/ 2010
1 6
καινοτομώντας
ψηφιακά
Πρωτοποριακές τεχνολογικές εφαρμογές για τη διευκόλυνση
της καθημερινής ζωής, ο "Ελληνικός Χάρτης Καινοτομίας", και
προτάσεις για την αναβάθμιση της παιδείας μέσω της καινοτο-
μίας παρουσιάστηκαν στην 4η Ημέρα Καινοτομίας της Microsoft
Ελλάς που πραγματοποιήθηκε στις 23 Φεβρουαρίου, στην Αθή-
να, στο Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft. Κεντρική ομιλήτρια
της εκδήλωσης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του δημό-
σιου και ιδιωτικού τομέα, ήταν η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου
Μάθησης και Θρησκευμάτων Αννα Διαμαντοπούλου.
Στόχος της εκδήλωσης, που πραγματοποιείται από το 2007,
είναι η ενθάρρυνση καινοτόμων ιδεών και η ευαισθητοποίηση
σχετικά με την ανάγκη διείσδυσης της τεχνολογίας σε κρίσιμους
κοινωνικούς τομείς.
Κατά τη διάρκεια της φετινής εκδήλωσης παρουσιάστηκε επί-
σης ο "Ελληνικός Χάρτης Καινοτομίας", μελέτη που εκπονή-
θηκε από το Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft Ελλάς, υπό την
εποπτεία του Δρα Δημήτρη Δενιόζου. Ο Χάρτης αποτυπώνει
τα δεδομένα της καινοτομικής ανάπτυξης στη χώρα μας, συγκρι-
τικές μελέτες με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, δυνατά και
αδύνατα σημεία και λύσεις. Σύμφωνα με τα ευρήματα εκθέσε-
ων που παρουσιάζονται στην έκδοση, η Ελλάδα εντάσσεται στις
"μέτρια καινοτόμες" χώρες της ΕΕ, κάτω από τον ευρωπαϊκό
μέσο όρο των 27 κρατών μελών της ΕΕ, με ανοδική ωστόσο
πορεία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ενότητα των συμπε-
ρασμάτων και προτάσεων για την ουσιαστική εμπέδωση της
καινοτομίας στην οικονομία και την κοινωνία της χώρας. Μετά
την παρουσίαση του Χάρτη πραγματοποιήθηκε συζήτηση για
τις δυνατότητες ενσωμάτωσης καινοτόμων μεθόδων διδασκα-
λίας στην εκπαίδευση.
Το ενδιαφέρον όμως των συμμετεχόντων συγκέντρωσαν οι πρω-
τοποριακές τεχνολογικές εφαρμογές που παρουσιάστηκαν στον
εκθεσιακό χώρο της εκδήλωσης. Πρόκειται για 8 εφαρμογές
που έχουν αναπτυχθεί από νέους επιστήμονες, συνεργάτες του
Κέντρου Καινοτομίας της Microsoft, και αξιοποιούν τις δυνα-
Πρωτοποριακές τεχνολογίες από νέους
για τη διευκόλυνση της καθημερινής ζωής
τότητες των ψηφιακών τεχνολογιών και του Διαδικτύου για τη
βελτίωση της καθημερινής ζωής:
1. Augmented Reality
Πρόκειται για εφαρμογές "επαυξημένης πραγματικότητας" που
δημιουργήθηκαν με το XNA Game Studio. Η "επαυξημένη
πραγματικότητα" είναι ένα ερευνητικό πεδίο της εικονικής πραγ-
ματικότητας, η οποία συνίσταται στη συνένωση του πραγματι-
κού κόσμου με γραφικά που δημιουργούνται από τον υπολο-
γιστή. Το ερευνητικό πεδίο της επαυξημένης πραγματικότητας
έχει εφαρμογές στην ιατρική, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία,
τη βιομηχανία, τη διαφήμιση.
2. Eyelead Software-Hive 3D Development Platform
(Τριαδιάστατη πλατφόρμα ανάπτυξης Hive)
Το Hive είναι μια πλατφόρμα ανάπτυξης τρισδιάστατων παιχνι-
διών και εφαρμογών νέας γενιάς. Πρόκειται για ένα δίκτυο-
κεντρικό σύστημα που ενοποιεί μια τρισδιάστατη μηχανή με ένα
εύχρηστο περιβάλλον συγγραφής εφαρμογών. Το σύστημα επι-
τρέπει την ταχύτατη ανάπτυξη τρισδιάστατων παιχνιδιών κάθε
τύπου, καθώς υποστηρίζει τις τελευταίες τρισδιάστατες τεχνο-
λογίες. Παράλληλα, μέσω πρωτοποριακών τεχνολογιών, ελα-
χιστοποιεί τους χρόνους και τα κόστη ανάπτυξης, δίνοντας τη
δυνατότητα σε μικρές ομάδες, να κατασκευάζουν ποιοτικά παι-
χνίδια, τα οποία μπορούν να εκτελούνται στον Παγκόσμιο Ιστό.
Η πλατφόρμα είναι μοναδική καθώς το περιβάλλον ανάπτυξης
"τρέχει" μαζί με το παιχνίδι (Integration), κάθε αλλαγή μετα-
δίδεται σε όλους τους συνδεδεμένους χρήστες σε δευτερόλε-
πτα (Collaboration) και τα τρισδιάστατα παραγόμενα παιχνίδια
μπορούν να "τρέχουν" στον ιστό, να επικοινωνούν μεταξύ τους
και να διασυνδέονται με γνωστές εφαρμογές ιστού (πχ. face-
book) (Web3D).
3. Build-IT SA
Πρόκειται για ολοκληρωμένη πλατφόρμα βελτιστοποίησης της
λειτουργίας κτιρίων. Το σύστημα μπορεί να παρακολουθεί και
Καινοτόμα έργα και δραστηριότητες εκπαι-
δευτικών από όλη τη χώρα παρουσιά-
στηκαν σε ημερίδα στην Αθήνα στις 13
Μαρτίου, στο πλαίσιο της νέας δράσης
"Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαί-
δευση 2010" του Υπουργείου Παιδεί-
ας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμά-
των. Πρόκειται για μια νέα δράση που
έχει σκοπό να αναδεικνύει και να παρου-
σιάζει, κάθε χρόνο, τα πλέον καινοτόμα
σχέδια και δραστηριότητες που εφαρ-
μόζουν στην τάξη οι εκπαιδευτικοί της
χώρας. Από την επόμενη χρονιά στόχος
του υπουργείου είναι η ανάδειξη και η
παρουσίαση ετησίως των 100 καλύτε-
ρων καινοτομικών προτάσεων στη διδα-
κτική πράξη και η γενικότερη αξιοποίη-
σή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Φέτος, πρώτη χρονιά που πραγματο-
ποιήθηκε η δράση, η ανταπόκριση από
Ανάδειξη Ελλήνων καινοτόμων εκπαιδευτικών
την πλευρά των εκπαιδευτικών ήταν
μεγάλη. Προϋπόθεση για τη συμμετο-
χή ήταν οι εκπαιδευτικοί να έχουν λάβει
διάκριση από διεθνή ή ελληνικό οργα-
νισμό για το καινοτομικό τους έργο την
τελευταία πενταετία στους τομείς της
τεχνολογίας πληροφοριών και επικοι-
νωνιών, του περιβάλλοντος και του πολι-
τισμού. Οι συμμετέχοντες έφτασαν τους
313, οι οποίοι υπέβαλαν συνολικά 399
έργα.
Αν και η δράση δεν είχε χαρακτήρα δια-
γωνισμού, και επομένως τα έργα που
υποβλήθηκαν δεν αξιολογήθηκαν, η
επιτροπή που συστάθηκε για τη διαχεί-
ριση των υποψηφιοτήτων χρειάστηκε,
λόγω της μεγάλης συμμετοχής, να κάνει
μια επιλογή για τα έργα που τελικά παρου-
σιάστηκαν, βασισμένη σε κριτήρια όπως:
την απόδοση έγκυρου τίτλου διάκρισης
i
"Αριστεία και Καινοτομία
στην Εκπαίδευση"
στον ή στους εκπαιδευτικούς και όχι σε
σχολείο ή σε μαθητές, την απόδειξη της
κατοχή του τίτλου διάκρισης που ανα-
φέρεται στον εν λόγω εκπαιδευτικό και
τη μη προηγούμενη συμμετοχή σε αντί-
στοιχες παρουσιάσεις του Υπουργείου,
π.χ. σε καλλιτεχνικούς αγώνες.
Λίστα όλων των υποβληθέντων έργων
ανά θεματική ενότητα, με αναλυτικά στοι-
χεία για το καθένα (ονοματεπώνυμο
εκπαιδευτικού/εκπαιδευτικών, τίτλος
έργου, περιγραφή, έτος διάκρισης, φορέ-
ας που απένειμε την διάκριση) είναι δια-
θέσιμη στον δικτυακό τόπο της δράσης.