Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ. 01 - page 17

Κ Α Ι Ν Ο Τ Ο Μ ΙΑ
1 7
4° ΠΡΌΓΡΑΜΜ Α ΠΛΑΊΣΙΟ/ΠΡΟΣΚΛΉΣΕΙ Σ ΥΠΟΒΟΛΉ Σ ΠΡΟΤΆΣΕΩ Ν
Περ ι βάλλον και κλίμα Αρ. C337/15.12.95
Πρόσκλησ υποβολής
προτάσεων για την οργάνωση
μαθημάτων προηγμένων
σπουδών και για υποτροφίες
στον τομέα "Περιβάλλον και
κλίμα (1994-1998)"
Οι προτάσεις για την οργάνωση μαθημάτων
προηγμένων σπουδών και για υποτροφίες
ερευνητικής επιμόρφωσης, πρέπει να υπο­
βληθούν για τους ακόλουθους τομείς:
Τομέας Α: Ερευνα στον τομέα του
φυσικού περιβάλλοντος,
της ποιότητας
του περιβάλλοντος
και της παγκόσμιας αλλαγής
του κλίματος
Τομέας Β: Περιβαλλοντικές τεχνολογίες
Τομέας Γ: Διαστημικές τεχνικές
που εφαρμόζονται στην
περιβαλλοντική
παρακολούθηση και έρευνα
Τομέας Δ: Η ανθρώπινη διάσταση
της περιβαλλοντικής αλλαγής
Η έρευνα και η τεχνολογική ανάπτυξη θα
αναληφθούν σαν προπαρασκευαστικές συνο­
δευτικές ενέργειες και ενισχυτικά μέτρα,
σύμφωνα με τους κανόνες εφαρμογής που
υπάρχουν στο παράρτημα III της απόφασης
του Συμβουλίου για την έγκριση του παραπά­
νω ειδικού προγράμματος.
Μαθήματα προηγμένων σπουδών για
νέους επιστήμονες και πτυχιούχους
φοιτητές:
Τα ειδικότερα θέματα των κύκλων μαθημά­
των πρέπει να εμπίπτουν σε έναν από τους
κατωτέρω κλάδους, οι οποίοι αποτελούν
τους κύριους τομείς ενδιαφέροντος του προ­
γράμματος "Περιβάλλον και κλίμα":
l^^^m
•.
i ^Η
^^r
^^^^B
O ü ö C
October 1979
October 1980
October 1981
October 1982
October 1983
October 1984
October 1985
October 1987
Ο Ο
October 1988
October 1989
lU
Ο
October 1990
- υψηλής διακριτότητας αναπαραγωγή του
κλίματος στη διάρκεια των 10 00 τελευταίων
ετών (holocene),
- ευρωπαϊκοί υδατικοί πόροι,
- μεταβολή της θαλάσσιας στάθμης,
- βιοχημικοί κύκλοι των θρεπτικών ουσιών και
των ρυπαντών στη διαχωριστική επιφάνεια
γης-ωκεανού,
- χημεία της ατμόσφαιρας και στρατοσφαιρι-
κό όζον,
- αποκατάσταση του εδάφους,
- φυσικοί κίνδυνοι: πλημμύρες, σεισμοί, ηφαί­
στεια, δασικές πυρκαγιές,
- ανθρώπινη διάσταση της περιβαλλοντικής
αλλαγής.
Κύριοι στόχοι των κύκλων μαθημάτων είναι:
- η προώθηση της προηγμένης εκπαίδευσης
σε ειδικά θέματα στην πρώτη γραμμή της
επιστημονικής, τεχνολογικής και βιομηχανι­
κής ανάπτυξης στην Ευρώπη,
- η εκμετάλλευση των εκτεταμένων διδακτι­
κών δυνατοτήτων των ευρωπαϊκών ιδρυμά­
των για διακρατική εκπαίδευση,
- η βελτίωση της επικοινωνίας φοιτητών, επι­
στημόνων και βιομηχάνων σε ευρωπαϊκό επί­
πεδο.
Χωρίς κάτι τέτοιο να είναι υποχρεωτικό, οι
κύκλοι μαθημάτων μπορούν να σχετίζονται
με χρηματοδοτούμενα από το πρόγραμμα
"Περιβάλλον και κλίμα" ερευνητικά έργα.
Κύκλοι μαθημάτων που αναφέρονται σε
θέματα σχετικά με τη διαχείριση, μόλυνση,
αλιεία, υδατοκαλλιέργεια και θαλάσσια
πάρκα δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν.
Ο κύκλος μαθημάτων πρέπει να διεξάγεται
σε σταθερό τόπο, να έχει διάρκεια 2-3 εβδο­
μάδων και να οργανώνεται από ίδρυμα της
Ευρωπαϊκής Ενωσης ή χώρας συνδεόμενης
με το πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένων
των χωρών ΕΟΧ/ΕΖΕΣ ή διεθνή ερευνητικό
οργανισμό της ΕΕ ή χώρα συνδεδεμένη με
το πρόγραμμα ή το ΕΚΕ που διαθέτει πείρα
στη διεξαγωγή προγραμμάτων προηγμένης
κατάρτισης. Ο διοργανωτής πρέπει να είναι
επιστήμονας με εμπειρία στο συγκεκριμένο
πεδίο. Οι ομιλητές πρέπει να είναι αναγνωρι­
σμένοι επιστήμονες. Οι προτάσεις που δεν
συμπεριλαμβάνουν ομιλητές από τουλάχι­
στον 3 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης
1...,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,...36
Powered by FlippingBook