Κ Α Ι Ν Ο Τ Ο Μ ΙΑ
Ε Ι ΔΉΣΕ ΙΣ - ΕΞΕΛΊΞΕΙΣ - ΠΡΟΟΠΤ Ι ΚΈΣ
"ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ"
Η τεράστια αύξηση της κυκλοφορίας των αυτο
κινήτων, και η επακόλουθη μόλυνση της ατμό
σφαιρας που προκαλεί καθιστά αναγκαία τη
λήψη άμεσων μέτρων για μείωση των ρυπογό
νων εκπομπών και την παραγωγή πιο καθαρών
αυτοκινήτων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί έναν από
τους τομείς κλειδιά της ευρωπαϊκής οικονομίας,
καθώς απασχολεί άμεσα 1,8 εκ.εργαζομένους
και η συνολική απασχόληση που προκύπτει απο
τη βιομηχανία αυτή καλύπτει το 8,3% όλης της
βιομηχανικής απασχόλησης στην Ευρώπη.
Το 1991 το κόστος έρευνας στην ευρωπαϊκή
αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε τα 11
öio.Ecu .
Ωστόσο, οι προσπάθειες έρευνας της ευρωπαϊ
κής βιομηχανίας για την ανάπτυξη τόσο του
καθαρού αυτοκινήτου όσο και του ηλεκτρικού
αυτοκινήτου είναι ακανόνιστες και υστερούν
σημαντικά σε σχέση με τις αντίστοιχες των
κύριων ανταγωνιστών της.
To Task Force επιδιώκει να διευκολύνει την
έρευνα για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς
αυτοκινήτου με χαμηλές ή καθόλου εκπομπές
ρύπων επικεντρώνοντας τις προσπάθειες:
• στις προηγμένες τεχνολογίες αποθήκευσης
ενέργειας και καύσης, δίνοντας ιδιαίτερη
έμφαση στην τεχνολογία φόρτισης με μπατα
ρίες
• στις πιο σημαντικές συμπληρωματικές τεχνο
λογίες (ηλεκτρονικά, ελαφρά υλικά, συστήμα
τα βοηθούμενα απο υπολογιστές)
• στην ενσωμάτωση τέτοιων τεχνολογιών σε
οχήματα που παράγουν χαμηλές ή καθόλου
εκπομπές ρύπων, ή σε υβρίδια σε στενή
συνεργασία με τη βιομηχανία αυτοκινήτων.
Περιγραφή του
ως
τώρα έργου του Task Force
καθώς και
τομείς
προτεραιότητας σε θέματα
έρευνας που έχει προσδιορίσει, παρουσιάζονται
στο φυλλάδιοπου εκδόθηκε πρόσφατα και το
οποίο μπορείτε να προμηθευτείτε δωρεάν από:
Ms.E.Andreta
DGM-F
Tel: +32-2-2969945
Fax: +32-2-2966882
"Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ"
Η εναέρια κυκλοφορία προβλέπεται ότι θα
διπλασιαστεί μέχρι το 2010 γεγονός το οποίο
θα σημάνει την αύξηση της παραγωγής κατά
15.000 νέα αεροπλάνα.
Οι συγκεκριμένες εξελίξεις υπογραμμίζουν την
ανάγκη να επιταχυνθούν οι προσπάθειες για
βελτίωση της ανταγωνιστικότητας με τη χρήση
ασφαλών και αποτελεσματικών τεχνολογιών.
Ειδικότερα, οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, το
κόστος παραγωγής και τα λειτουργικά έξοδα,
είναι σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής
για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της
ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Η ευρωπαϊκή αγορά στον τομέα του αεροπλά
νου υπολογίζεται σε 43 δισ. Ecu, σε σύγκριση
με 83 δισ. Ecu στις ΗΠΑ και 7 δισ. Ecu στην
Ιαπωνία. Το δε κόστος έρευνας και ανάπτυξης
φτάνει τα 4,5 δισ. Ecu το χρόνο, ενώ για τις
ΗΠΑ είναι 20 δισ. Ecu απο τα οποία το 65%
καλύπτει ο δημόσιος τομέας.
Στην Ευρώπη λειτουργούν ήδη αρκετά σχέδια
συνεργασίας. Συγκεκριμένα, τα προγράμματα
της Ευρωπαϊκής Ενωσης υποστηρίζουν ερευνη
τικά έργα για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και
για τεχνολογίες που αποβλέπουν στη βελτίωση
της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας.
Βασικός στόχος είναι η μείωση του χρόνου ανά
μεσα στην παραγωγή του ερευνητικού αποτελέ
σματος και την εφαρμογή του, μειώνοντας ταυ
τόχρονα τα έξοδα λειτουργίας. Στον τομέα της
μακροχρόνιας έρευνας και ανάπτυξης, οι στό
χοι περιλαμβάνουν:
• ανάπτυξη περισσότερο αποτελεσματικών
αεροσκαφών
• μείωση βιομηχανικών εξόδων
• ανάπτυξη αεροπλάνων φιλικότερων προς το
περιβάλλον
• θέματα ασφάλειας αεροσκαφών
• τεχνολογίες για βελτίωση της άνεσης των
επιβατών
To Task Force άρχισε τις εργασίες του από το
Μάρτιο του 1995. Περιγραφή του
ως
τώραέργου
του Task Force, καθώς και τομείς προτεραιότητας
σε θέματα έρευνας που έχει προσδιορίσει,
παρουσιάζονται στο σχετικόφυλλάδιο, το οποίο
παρέχεταιδωρεάν απο:
Ms.P.Weissenberg
DGIII-D
Tel.: +32-2-2957955
Fax: +32-2-296112512956851