Page 21 - Kainotomia_Project_el_t73

Basic HTML Version

07-08 / 2009
Ι
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
1 9
Το παιχνίδι με τίτλο ”Χρωματίζοντας ένα λίθο της ζωφόρου” έχει
σκοπό να ζωντανέψει τις ανάγλυφες παραστάσεις της ζωφόρου και
να βοηθήσει τα παιδιά να φανταστούν τα χρώματά τους. Το επό-
μενο παιχνίδι με τίτλο ”Γίνε συντηρητής” προτείνει στα παιδιά να
χρησιμοποιήσουν ένα ομοίωμα του λέιζερ με το οποίο έχει γίνει ο
καθαρισμός των λίθων. Στο παιχνίδι ”Συνθέτω τη δυτική ζωφόρο”
τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τη σωστή θέση των 16 λίθων της
δυτικής ζωφόρου που εικονίζουν την προετοιμασία της πομπής
των Παναθηναίων.
Στα παιχνίδια με τίτλους ”Ολύμπια αινίγματα: βρες τους θεούς”
και ”Αγώνες που έμειναν … στα αγγεία” τα παιδιά πρέπει επίσης
να αντιστοιχίσουν το κείμενο με την εικόνα.
Η ενότητα ”Παίξτε με τη Ζωφόρο” εκτός από τα βίντεο που ήδη
αναφέρθηκαν, έχει εμπλουτιστεί και με ένα animation με τίτλο ”Και
ξαφνικά το άλογό μου έγινε μαρμάρινο”. Σ’ αυτό, ένας από τους
ιππείς της ζωφόρου έχει ”ζωντανέψει” και καλπάζοντας, ψάχνει να
βρει τη θέση του στην πομπή. Τη στιγμή ακριβώς που βρίσκει τη
θέση του … μαρμαρώνει.
Η εφαρμογή για τη ζωφόρο του Παρθενώνα αναπτύχθηκε στο πλαί-
σιο του έργου "Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνο-
λογίας (ΕΠΣΕ+Τ)-Γ' ΦΑΣΗ, Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλε-
i
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Yπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
συνέντευξη
”Ψηφιοποιήσαμε και διαθέτουμε στο Διαδίκτυο
ολόκληρη τη ζωφόρο του Παρθενώνα!”
Συνέντευξη της
Κορνηλίας Χατζηασλάνη
, Προϊσταμένης του Τομέα Ενημέρωσης και
Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης του Υπουργείου Πολιτισμού
50-70 σχολεία το χρόνο ”γεύονται” τη μαγεία της Ακρόπολης των Αθηνών
μέσω της μουσειοσκευής που έχει δημιουργήσει το Εκπαιδευτικό Τμήμα
της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης του Υπουργείου
Πολιτισμού. ‘Αλλα 200 (τα 80 εκτός Ελλάδας) την έχουν αποκτήσει και τη
χρησιμοποιούν μόνιμα. Τώρα, η μουσειοσκευή για την περίφημη ζωφόρο
του Παρθενώνα περνά στην ψηφιακή εποχή και όλο το εγχείρημα
συμβαδίζει με τους όρους της Ανοικτής Πρόσβασης στη γνώση. Η
Κορνηλία Χατζηασλάνη, Προϊσταμένη του Τομέα Ενημέρωσης και
Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης του
Υπουργείου Πολιτισμού, μιλά στον Παναγιώτη Στ. Ανδριανέση για το έργο,
με το πάθος νεοφώτιστου, αλλά και με τη γνώση ανθρώπου της
τεχνολογίας – κι όμως, έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική και αρχαιολογία!
Τα τελευταία χρόνια ασχολείστε ιδιαίτερα με την περί-
φημη ζωφόρο του Παρθενώνα – προτού, όμως, μας
”ξεδιπλώσετε” το έργο σας, νομίζω ότι, συνδυάζοντας
και τους δύο τομείς των σπουδών σας (αρχιτεκτονική
και αρχαιολογία), είστε από τους πιο κατάλληλους ανθρώ-
πους για να μας εξηγήσετε με λίγα λόγια τη σημασία του
ίδιου του ναού...
κτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης", το οποίο υλοποιείται
από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, με συγχρηματοδότηση κατά
80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερει-
ακής Ανάπτυξης και κατά 20% από το Ελληνικό Δημόσιο (Επιχει-
ρησιακό Πρόγραμμα "Κοινωνία της Πληροφορίας", Γ' ΚΠΣ 2000-
2006). Συντονιστές του έργου ανάπτυξης της εφαρμογής ήταν από
την ΥΣΜΑ οι Κ. Χατζηασλάνη και Ε. Καϊμάρα και από το ΕΚΤ η Ε.
Σαχίνη. Την καλλιτεχνική επιμέλεια είχε ο Κ. Αντωνιάδης, ενώ η
φωτογραφική ανασύνθεση έγινε από τον Σ. Μαυρομμάτη. Τεχνι-
κός υπεύθυνος της εφαρμογής είναι ο Ν. Χούσος και υπεύθυνος
προβολής και επικοινωνίας ο Μ. Προέδρου. H ανάπτυξη της εφαρ-
μογής έγινε από τον Γ. Κουτσούκο.
Πράγματι, αναφερόμενοι στη ζωφόρο, μιλάμε για ένα καταπλη-
κτικό έργο τέχνης, το οποίο δημιουργήθηκε πριν από 2.500 χρό-
νια και παρουσιάζει ένα πρωτοφανές χαρακτηριστικό: οι άνθρω-
ποι, που εμφανίζονται επάνω στη ζωφόρο του Παρθενώνα, είναι
διαφορετικοί μεταξύ τους – αυτό θεωρείται η απόλυτη έκφραση
της δημοκρατίας: κάθε πολίτης έχει τη δική του προσωπικότητα!
Τώρα, για τον Παρθενώνα... Είναι ένα θαυμαστό οικοδόμημα στην