Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ. 20 - page 13

Κ Α Ι Ν Ο Τ Ο Μ ΙΑ
Σύστημα για την ανάπτυξη προγράμματος μαθημάτων, προσβάσιμο
μέσω του Διαδικτύου, με δυνατότητα εξατομίκευσης για κάδε μαθητή
Χώρα προέλευσης: Ισπανία
Κωδικός καταχώρησης: 5132
Ι
σπανική εταιρεία έχει αναπτύξει μια τεχνολογία που επιτρέ­
πει την ανάπτυξη ενός προσαρμόσιμου περιβάλλοντος μά­
δησης, σύμφωνα με τις ανάγκες κάδε μαδητή. Με τη συγκεκρι­
μένη τεχνολογία είναι δυνατή η ανάπτυξη ενός προγράμματος
μαδημάτων το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω του Διαδικτύου. Σε
ένα τέτοιο πρόγραμμα, οι μαθητές καθοδηγούνται, κατά τη
διάρκεια της διαδικασίας μά­
θησης, καθώς λαμβάνονται
υπόψη οι δυνατότητες τους
(προηγούμενες γνώσεις, γλώσ­
σες που γνωρίζουν, κλπ.), οι
ενέργειες τους κατά την αλλη­
λεπίδραση με το σύστημα
(ιστοσελίδες που επισκέπτο­
νται, ασκήσεις που έχουν λύ­
σει, κλπ.) καθώς και η στρατηγι­
κή μάθησης που επιλέγεται (θε­
ωρία πριν από τις ασκήσεις και
αντιστρόφως).
Το σύστημα απαρτίζεται από
μια ομάδα γενικής χρήσης ερ­
γαλείων που συμβάλλουν στη
διαμόρφωση ενός ευέλικτου
περιβάλλοντος μάθησης. Αυτό
επιτυγχάνεται μέσω εργασιών
και κανόνων που αποθηκεύο­
νται σε βάσεις δεδομένων και
χρησιμοποιούνται για να περι­
γράψουν κάθε μάθημα. Δεδο­
μένου ότι οι σχεδιαστές του
προγράμματος
μαδημάτων
μπορούν να αλλάξουν, προσδέσουν ή αφαιρέσουν πολύ εύκο­
λα επιμέρους τμήματα του, μειώνεται σημαντικά το κόστος υπο-
στ
ήρ'ξης·
Η χρήση των Βάσεων δεδομένων επιτρέπει την επαναχρησιμο­
ποίηση αυτών των τμημάτων σε διάφορα προγράμματα μαδη­
μάτων. Οι μαδητές μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα,
χρησιμοποιώντας έναν τυπικό browser (Explorer, Netscape). Η
πληροφορία απεικονίζεται σε ιστοσελίδες, το περιεχόμενο
των οποίων επιλέγεται αυτόματα από το σύστημα. Για τη χρήση
του συστήματος δεν είναι απαροίτητη η εγκατάσταση πρόσδε-
του λογισμικού, καδώς το περιεχόμενο των μαδημάτων, όπως
και κάδε πληροφορία που αφορά τις ενέργειες του μαδητή,
βρίσκεται αποδηκευμένο στον κεντρικό εξυπηρετητή.
Καινοτόμα χαρακτηριστικά
Χρήση βάσεων δεδομένων
όπου αποθηκεύεται το περιε­
χόμενο και η δομή του προ­
γράμματος μαθημάτων
Ευελιξία στη δομή του προ­
γράμματος μαθημάτων
Δυναμική παραγωγή ιστοσελί-
δων
Κύρια πλεονεκτήματα
Διευκόλυνση της δημιουργίας
και υποστήριξης του προγράμ­
ματος μαθημάτων
Επαναχρησιμοποίησ η του πε­
ριεχομένου
Υποστήριξη για πολυγλωσσικά
προγράμματα μαθημάτων
Τρέχον στάδιο ανάπτυξης
Διατίθεται για επίδειξη
Τομείςεφαρμογής
Τεχνολογίες πληροφόρησης
Ανάπτυξη προσαρμόσιμου πε­
ριβάλλοντος μάδησης
Είδος αναζητούμενης συ­
νεργασίας
Οικονομική ενίσχυση
ΕλληνικόΚέντροΑναδιανομήςΚαινοτομίας:
ΕΚΤ, ΕΟΜΜΕΧ,ΕΚΕΠΥΕΤΑΚΕΙ, ETAT,
ΕΒΕΤΑΜΕΑΝΤ,ΕΔΑΠ/ΤΠΘ
Πληροφορίες
ΕΚΤ, Βοσ.Κων/νου48, 116 35 Αδηνα
κα ΠαναγιώταΦαρφορά
τηλ01 ·7273922, (αχ ΟΙ -7246824
e-mail:
r
URL hfrp//
gr
Ξ Ρ Ε Υ Ν Λ Τ Ε Χ Ν Ο Λ
1...,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,...28
Powered by FlippingBook