Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ.102 - page 18

16
καινοτομια
ερευνα & τεχνολογια | 12/2015 - 02/2016
Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), αποσκο-
πώντας στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη διείσ-
δυση της συνεργατικής πλατφόρμας ΜΗΤΙΔΑ
) στη σύγχρονη εκπαιδευτική
διαδικασία, ολοκλήρωσε μία σειρά ενημερω-
τικών δράσεων, διοργανώνοντας συναντήσεις
εργασίας (workshops) για στοχευμένες ομάδες
χρηστών και πραγματοποιώντας επισκέψεις
(road shows) σε σχολεία πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αρχικά, με στόχο την ενεργοποίηση μελών
πέρα από τα όρια της ακαδημαϊκής και ερευ-
νητικής κοινότητας, οργανώθηκε από το ΕΚΤ
ένα δίκτυο συνεργασίας που αξιοποίησε τις
ελεύθερα προσβάσιμες ψηφιακές πηγές και τις
διαδραστικές εφαρμογές που παρέχει η συνερ-
γατική πλατφόρμα παραγωγής εκπαιδευτικού
περιεχομένου ΜΗΤΙΔΑ.
Τα μέλη του δικτύου αυτού, αφού πρώτα εκπαι-
δεύτηκαν σε ειδικό workshop που διοργάνωσε
το ΕΚΤ στον χώρο της Βιβλιοθήκης στο Εθνικό
ίδρυμα Ερευνών στις 22.10.2015, συγκρότησαν
μία δραστήρια και δημιουργική ομάδα παρα-
γωγής άρτιου εκπαιδευτικού περιεχομένου και
ουσιαστικά αποτέλεσαν τον πρώτο "πυρήνα
διάχυσης" των ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων
που παράχθηκαν στο πλαίσιο του έργου.
Από τον Δεκέμβριο του 2015, η ομάδα των
συνεργατών του ΕΚΤ (που αποτελείται από εκ-
παιδευτικούς περιβαλλοντικής εκπαίδευσης,
καθηγητές μουσικής, βιβλιοθηκονόμους, ιστο-
ρικούς, φιλόλογους, αρχαιολόγους και μέλη
της ακαδημαϊκής κοινότητας της χώρας) ακο-
λουθώντας ένα ευρύτερο σχέδιο προσέλκυσης
και ευαισθητοποίησης μελών της πρωτοβάθμι-
ας και δευτεροβάθμιας εκπαιδευτικής κοινότη-
τας, πραγματοποίησε επισκέψεις σε σχολικές
μονάδες που ενδιαφέρθηκαν να αξιοποιήσουν
τα διαθέσιμα εργαλεία και το επιστημονικά
έγκριτο περιεχόμενό της πλατφόρμας ώστε να
συνεργαστούν, να πειραματιστούν και τελικά
να προχωρήσουν στη δημιουργία νέου εκπαι-
δευτικού περιεχόμενου.
Πρώτος σταθμός της περιοδείας των συνεργα-
τών του ΕΚΤ ήταν το 5ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρ-
νης. Στις 18.12.2015 εκπαιδευτικοί και μαθητές
υποδέχτηκαν με θέρμη την ομάδα ενημέρω-
σης και πληροφό-
ρησης που συγκρό-
τησε ο φορέας και
παρακολούθησαν
με προσοχή, το δια-
δραστικό εκπαιδευ-
τικό
περιεχόμενο
που τους παρουσιά-
στηκε.
Με παιγνιώδη δι-
άθεση οι ομιλητές
προσπάθησαν
να
παρακινήσουν
το
ενδιαφέρον
των
μαθητών παρουσι-
άζοντάς τους, τις 4
εκπαιδευτικές εφαρ-
μογές που φιλοξε-
νεί η πλατφόρμα. Η
ομάδα ενημέρωσης
και πληροφόρησης, επιδιώκοντας την αλλη-
λεπίδραση των μαθητών με το ηλεκτρονικό
περιβάλλον της πύλης, διέθεσε στους εκπαι-
δευόμενους ειδικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό
(ταμπλέτες και φορητοί υπολογιστές) που ο
φορέας προμηθεύτηκε στο πλαίσιο της υλο-
ποίησης του έργου.
Αντίστοιχα, στους καθηγητές που παρακο-
λούθησαν την επίδειξη, διανεμήθηκε έντυπο
υλικό, ώστε να ενημερωθούν πλήρως για τις
δυνατότητες της πλατφόρμας που είναι ειδικά
σχεδιασμένη για να υποβοηθήσει τη συνεργα-
τική δραστηριότητα των εκπαιδευτικών στην
ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχο-
μένου και την προώθηση της ενεργούς συμμε-
τοχής των μαθητών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες φάνηκε να είναι
ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τις Νέες Τεχνολο-
γίες και συμμετείχαν ζωηρά στον διάλογο που
διεξήχθη ενώπιον τους, βομβαρδίζοντας με
ερωτήσεις τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και
την ομάδα των εμπειρογνωμόνων του ΕΚΤ.
Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί βάσει της διδακτι-
κής τους εμπειρίας και συνυπολογίζοντας τις
υφιστάμενες ελλείψεις των σχολικών μονάδων
σε επίπεδο τεχνολογικής υποδομής, αντιπα-
ρέθεσαν τις γνώσεις, τις απόψεις και τις ιδέες
τους για την υποστήριξη της ομαδοσυνεργα-
τικής μάθησης και κατ’ επέκταση τη βελτίωση
της διδακτικής πράξης και της καθημερινής
επαγγελματικής τους πρακτικής.
Στις 12.01.2016, η ομάδα ενημέρωσης και
πληροφόρησης του ΕΚΤ επισκέφθηκε το 10ο
Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης για να παρου-
σιάσει, αποκλειστικά, σε εκπαιδευτικούς το
διαλειτουργικό περιβάλλον και τις δυνατότη-
τες της Μαθησιακής Ηλεκτρονικής Τράπεζας
Ιδιαίτερης αξίας Διδακτικών Αντικειμένων
(ΜΗΤΙΔΑ).
Οι διαδραστικές παρουσιάσεις των ομιλητών
προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των παρευρι-
σκομένων, οι οποίοι χρησιμοποιώντας τον ηλε-
κτρονικό εξοπλισμό που τους διαμοιράστηκε,
ήρθαν σε μία πρώτη – αναγνωριστική - επαφή
με τα διαθέσιμα τεχνολογικά εργαλεία και το
περιεχόμενο που η πλατφόρμα παρέχει.
Το διαδικτυακά εύχρηστο περιβάλλον της
πλατφόρμας σε συνδυασμό με το επιστημονι-
κά έγκριτο και ερευνητικά τεκμηριωμένο ψη-
φιακό περιεχόμενο που φιλοξενείται σε αυτή,
εντυπωσίασε τους εκπαιδευτικούς καθώς κα-
τάφεραν μέσα από ένα ενιαίο σημείο αναζήτη-
σης να αποκτήσουν πρόσβαση σε περιεχόμενο
ποικίλων επιστημονικών κλάδων.
Σε μια εποχή που η επιστημονική πληροφορία
και η ερευνητική δραστηριότητα συναντιού-
νται με τις Νέες Τεχνολογίες, δημιουργούνται
νέες προκλήσεις για τη διάδοση της γνώσης
και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικα-
σίας.
Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να ενημερω-
θούν αναλυτικά σχετικά με τις δυνατότητες
και τις παρεχόμενες υπηρεσίες της ψηφιακής
συνεργατικής πλατφόρμας εκπαιδευτικού
περιεχομένου ΜΗΤΙΔΑ, μπορούν να απευθυν-
θούν στην υπηρεσία εξυπηρέτησης χρηστών
της πύλης ανατρέχοντας στην ηλεκτρονική
διεύθυνση
helpdesk.
Καινοτομώντας Ψηφιακά
ΜΗΤΙΔΑ
Σχετική Ανακοίνωση
info
Ενημερωτικές δράσεις ΕΚΤ για τη διείσδυση
της πλατφόρμας ΜΗΤΙΔΑ στην εκπαιδευτική διαδικασία
1...,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...36
Powered by FlippingBook