Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ.105 - page 20

18
καινοτομια
ερευνα & τεχνολογια | 09 - 11/2016
Αφιέρωμα
Στο πλαίσιο της ΔΕΘ παρουσιάστηκαν τα
αποτελέσματα δύο έργων (SARAFun και
SatisFactory) που υλοποιούνται από το Ινστι-
τούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπι-
κοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του ΕΚΕΤΑ.
SARAFun - Ρομποτικό σύστημα έξυπνης
συναρμολόγησης αντικειμένων με χρή-
ση εξελιγμένων λειτουργιών
Το ΙΠΤΗΛ/ΕΚΕΤΑ είναι τεχνικός συντονιστής
του ερευνητικού έργου SARAFun. Στόχος του
έργου είναι να επιτρέψει σε έναν μη εξειδικευ-
μένο χρήστη να ενσωματώνει μία νέα εργασία
συναρμολόγησης που απαιτεί δύο χέρια σε ένα
συνεργατικό ρομπότ, σε χρονικό διάστημα μι-
κρότερο της μίας μέρας. Το έκθεμα παρουσίαζε
το ρομποτικό σύστημα μαζί με αρχικά αποτε-
λέσματα του έργου που αφορούν την αυτόμα-
τη αναγνώριση και εντοπισμό αντικειμένων με
χρήση τρισδιάστατων μοντέλων καθώς και την
ασφαλή φυσική διεπαφή ανθρώπου-ρομπότ.
SatisFactory - Συλλογικό και επαυξημέ-
νης πραγματικότητας οικοσύστημα για
την αύξηση της ικανοποίησης των εργα-
ζομένων και της ανταλλαγής γνώσεων
σε“έξυπνα”περιβάλλοντα εργοστασίων.
Το ΙΠΤΗΛ/ΕΚΕΤΑ είναι συντονιστής του ερευνη-
τικού έργου SatisFactory. Στόχος του έργου εί-
ναι να συμβάλει στη μετατροπή παραδοσιακών
βιομηχανιών με τη χρήση τεχνολογιών αιχμής,
ώστε να έχουν πιο ελκυστικό εργασιακό περι-
βάλλον.
Το έκθεμα παρουσίαζε ένα σύστημα Επαυξη-
μένης Πραγματικότητας (AR) για την επιτόπου
κατάρτιση προσωπικού σε βιομηχανικούς χώ-
ρους με χρήση στοιχείων χωροθέτησης (image
markers) τρισδιάστατου περιεχομένου (3D) για
την παροχή κινησιολογικής καθοδήγησης σε
πραγματικό χρόνο.
Ο
Δρ. Δημήτριος Τζοβάρας
, διευθυντής του
ΙΠΤΗΛ/ΕΚΕΤΑ και συντονιστής του έργου
Ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές εφαρμογές από
το Ενυδρείο Κρήτης – CretAquarium του ΕΛ-
ΚΕΘΕ, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον μικρών και
μεγάλων που είχαν τη δυνατότητα να γνωρί-
σουν "από κοντά" τον κόσμο της θάλασσας, με
έναν πρωτότυπο τρόπο.
Η εφαρμογή
αΚουΑΠΕΛΑ
καταφέρνει με τον
πιο διασκεδαστικό τρόπο να συνεπάρει τους
φίλους του Ενυδρείου και να προβάλει αγαπη-
μένα ζώα μικρών και μεγάλων! Η αΚουΑΠΕΛΑ
περιλαμβάνει ανίχνευση προσώπων και προβο-
λή τους σε οθόνη με τη συνοδεία κινουμένων
σχεδίων από την εφαρμογή "Psaroneis" - το
κοινό απεικονίζεται σε μια οθόνη να φοράει
διάφορα "καπέλα" και να μεταμορφώνεται σε
κάποιο θαλάσσιο οργανισμό.
Η εφαρμογή
Psaroneis
είναι μια άλλη πρωτό-
τυπη εφαρμογή, που μπορεί να κατεβάσει κά-
ποιος στο κινητό/tablet και μετά με τη χρήση
των ειδικών καρτελών να βλέπει θαλάσσιους
οργανισμούς να ζωντανεύουν μέσα από τη συ-
σκευή του!
Η εφαρμογή
Ψαρολογία
μαθαίνει, με διασκε-
δαστικό τρόπο, σε μικρούς και μεγάλους τα
ζώα του Ενυδρείου. Σε μία οθόνη αφής, σε ένα
όμορφο σκηνικό βυθού, "κολυμπάνε" ψάρια
και ζώα που φιλοξενούνται στο Ενυδρείο. Επι-
λέγοντας κάποιο από αυτά ο καθένας μπορεί
να μάθει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη
ζωή του και τις συνήθειές του σε 9 διαφορετι-
κές γλώσσες!
Η εφαρμογή
360° Θάλασσα
δίνει τη χαρά
στον χρήστη με την τεχνολογία των γυαλιών
εικονικής πραγματικότητας VR (Virtual Reality)
να βρεθεί μέσα στις δεξαμενές του Ενυδρείου
Cretaquarium και μέσα από μια εικονική περιή-
γηση, να δει από κοντά τους καρχαρίες, τις χε-
λώνες και πολλά άλλα ζώα που φιλοξενούνται
στον θαλασσόκοσμο.
Σύστημα συνεργατικής εκμάθησης με ρομπότ στον χώρο εργασίας
Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης - ΙΠΤΗΛ
Εκπαιδευτικές εφαρμογές για γνωριμία με τον Κόσμο της Θάλασσας
ΕΛΚΕΘΕ - Ενυδρείο Κρήτης CretAquarium
Be There Now! – Ο χρήστης "ενσωματώνεται" στο ψηφιακό περιβάλλον
Ιδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας (ΙΤΕ) – Ινστιτούτο Πληροφορικής
Το Be There Now! είναι ένα διαδραστικό σύστη-
μα που επιτρέπει σε πολλαπλούς χρήστες να
βλέπουν σε μια οθόνη ζωντανά την εικόνα τους
να ενσωματώνεται σε ψηφιακά τοπία και σε
πίνακες ζωγραφικής. Το σύστημα αναπτύχθη-
κε στο πλαίσιο του Προγράμματος Διάχυτης
Νοημοσύνης (Artificial Intelligence – AmI) του
Ινστιτούτου Πληροφορικής του ΙΤΕ.
Όπως δηλώνει στο "Καινοτομία, Έρευνα και
Τεχνολογία" η Ειρήνη Κοντάκη (μέλος του
Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης του
ΙΤΕ): "
Το "Be There Now!" είναι ένα διαδραστικό
σύστημα που στοχεύει μέσω διεπιστημονικής
έρευνας, στην ανάπτυξη ανθρωποκεντρικών τε-
χνολογιών ΑmΙ και έξυπνων περιβαλλόντων που
στόχο έχουν να κατανοούν τις εξατομικευμένες
απαιτήσεις του χρήστη. Είναι ένα σύστημα που
αναγνωρίζει κάθε χρήστη και τον ενσωματώνει
σε ψηφιακά τοπία, δίνοντας του τη δυνατότητα
να βγάλει μέσω του συστήματος τη φωτογραφία
του με το τοπίο στο οποίο έχει ενταχθεί, και να
την αποστείλει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομεί-
ου. Στην ουσία ενσωματώνει τεχνολογίες υπολο-
γιστικής όρασης οι οποίες αποσκοπούν στο να
αφαιρέσουν το φόντο πίσω από τον χρήστη και
να τον ενσωματώσουν στο προβαλλόμενο τοπίο".
Το σύστημα περιλαμβάνει έναν αριθμό ψηφια-
κών τοπίων που προβάλλονται σε μεγάλη οθό-
νη, στα οποία οι χρήστες μπορούν να περιηγη-
θούν με τη βοήθεια ενός κύβου.
Το Be There Now! έχει εγκατασταθεί σε πολ-
λούς δημόσιους χώρους πολιτισμού και πλη-
ροφόρησης (μουσεία, αεροδρόμια, γραφεία
ενημέρωσης, εκθέσεις, ακόμη και σε κινούμενο
όχημα) και έχει χρησιμοποιηθεί από χιλιάδες
άτομα, αποτελώντας πόλο έλξης για μικρούς
και μεγάλους.
/
view/All/Be_There_Now
i
i
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...36
Powered by FlippingBook