Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ.105 - page 26

24
καινοτομια
ερευνα & τεχνολογια | 09 - 11/2016
Καινοτομώντας Ψηφιακά
Το Εγχειρίδιο για Εκπαιδευτικούς Web We Want
είναι ένα νέο βιβλίο που σχεδιάστηκε από Εκ-
παιδευτικούς του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύ-
ου σε συνεργασία με το δίκτυο Insafe, μεταφρά-
στηκε στα ελληνικά από την αγγλική γλώσσα
και προστίθεται στα μέσα που διαθέτει η εκπαι-
δευτική κοινότητα προκειμένου να βοηθήσει
τους νέους και τις νέες στην Ελλάδα να αξιοποι-
ήσουν στο έπακρο τις ευκαιρίες που παρέχουν
οι διαδικτυακές τεχνολογίες, για να γίνουν σκε-
πτόμενοι και υπεύθυνοι πολίτες. Αποτελείται
από μία συλλογή σχεδίων μαθημάτων τα οποία
προτείνουν ιδέες και δραστηριότητες για να
ενθαρρύνουν τους νέους να αναπτύξουν δεξι-
ότητες δημιουργικής και κριτικής σκέψης, απα-
ραίτητες για μια ενδιαφέρουσα και γεμάτη ζωή
στον κόσμο του αύριο. Ταυτόχρονα, έρχεται να
καλύψει ένα κενό για τους εκπαιδευτικούς, που
καλούνται να βοηθήσουν τους νέους να μάθουν
να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σωστά (και οι
οποίοι αναζητούν αδιάκοπα χρήσιμα εργαλεία
προκειμένου να το πετύχουν).
Το Εγχειρίδιο για Εκπαιδευτικούς Web We Want
έρχεται να συμπληρώσει το ιδιαίτερα επιτυχη-
μένο παράδειγμα του Web We Want (για εφή-
βους), που εγκρίθηκε παιδαγωγικά κατάλληλο
για μαθητές 12-16 ετών από το Ινστιτούτο Εκ-
παιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Το "Διαδίκτυο που θέλουμε" (WebWeWant) δη-
μιουργήθηκε το 2013 από το Ευρωπαϊκό Σχο-
λικό Δίκτυο (EUN) σε συνεργασία με το δίκτυο
Insafe και είναι ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο το
οποίο απευθύνεται σε εφήβους 12-16 ετών. Αξί-
ζει να τονιστεί ότι στην ανάπτυξή του συνέβα-
λαν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι συμμετείχαν ενερ-
γά στη δημιουργία και την πιλοτική εφαρμογή
του. Το περιεχόμενο και η προσέγγιση, σχεδια-
σμένα για να συντονιστούν με τις ανάγκες και
τις προτιμήσεις των νέων σήμερα, έχουν ως
στόχο να προκαλέσουν προβληματισμό σχετι-
κά με θέματα όπως τα ψηφιακά αποτυπώματα,
η φήμη, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις στο
Διαδίκτυο. Την ίδια στιγμή, μια ποικιλία από
πρακτικές ασκήσεις καλούν τους νέους να μοι-
ραστούν τις εμπειρίες τους και να διερευνήσουν
τις δικές τους διαδικτυακές πρακτικές.
Όπως ακριβώς το Web We Want αναπτύχθηκε
από νέους για νέους, τα μαθήματα στο εγχειρί-
διο για εκπαιδευτικούς του Web We Want σχε-
διάστηκαν από εκπαιδευτικούς για εκπαιδευ-
τικούς εντός και εκτός της Ευρώπης. Τα σχέδια
μαθημάτων προτείνουν ιδέες και δραστηριό-
τητες που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη δημι-
ουργικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων κριτικής
σκέψης στους νέους, εφόδια ουσιώδη για μια
γεμάτη ζωή στον κόσμο του αύριο.
Όλα τα σχέδια μαθημάτων που περιέχονται
στην ύλη του, ευθυγραμμίζονται με το Ευ-
ρωπαϊκό Πλαίσιο για την Ψηφιακή Επάρκεια
(e-Competence), το οποίο βοηθάει στην επισή-
μανση και περιγραφή ικανοτήτων σχετικών με
τις ΤΠΕ σύμφωνα με την προσέγγιση που προ-
τείνει το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και
σκιαγραφεί τις μεθοδολογικές επιλογές πίσω
από αυτό.
Το εγχειρίδιο μεταφράστηκε από την αγγλική
γλώσσα και η επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης
έγινε από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής Άρη
Π. Λούβρη, Εθνικό Συντονιστή eSafety Label, με
τη συνδρομή του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς
Διαδικτύου SaferInternet4kids, στο πλαίσιο
κάθε δυνατής προσπάθειας για συστηματική
και στοχευμένη ενημέρωση και ευαισθητοποίη-
ση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Σημει-
ώνεται ότι τo Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
(ΙΤΕ) έχει αναλάβει την ευθύνη υλοποίησης του
Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου με
την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Εκπαιδευτικοί στο Διαδίκτυο:
Ένα εγχειρίδιο
για την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην τάξη
Web we want
Εγχειρίδιο για Εκπαιδευτικούς Web
we want
handbook-for-educators
SaferInternet4kids
Eυρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο
info
Ανακοινώθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου, οι νικητές των βραβείων του
νέου διαγωνισμού Innovation Radar Prize για τους κορυφαίους μελλοντι-
κούς εκπροσώπους της καινοτομίας στην Ευρώπη, τον οποίο εγκαινίασε
πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Βασιζόμενη στην πρωτοβουλία The
Innovation Radar (IR), μέσω της οποίας έχουν ξεχωρίσει οι 40 καλύτε-
ροι Ευρωπαίοι καινοτόμοι στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορίας
και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και οι ψηφιακές καινοτομίες με υψηλό δυναμικό
που έχουν χρηματοδοτηθεί από την Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
είχε απευθύνει πρόσκληση στο κοινό να ψηφίσει την προσφιλέστερη
σε αυτούς καινοτόμο πρόταση ή εκπρόσωπο του χώρου, προκειμένου
να επιλεχθούν οι 16 επικρατέστεροι, οι οποίοι διαγωνίστηκαν στον τε-
λικό του Innovation Radar στις 26 Σεπτεμβρίου 2016 στην Μπρατισλά-
βα (Σλοβακία), κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ICT proposers' day. Το
βραβείο Innovation Radar Prize 2016 απονεμήθηκε στην
Intrinsic-ID
,
μία μικρομεσαία επιχείρηση spin-off της Philips, η οποία έχει αναπτύξει
μία μοναδική τεχνολογία και έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο ηγέτη στα
συστήματα ασφαλείας. Η επιχείρηση Intrinsic-ID, μέσω του ευρωπαϊκού
προγράμματος PUFFIN, ανέπτυξε μία τεχνολογία για ταυτοποίηση, βασι-
σμένη στο ηλεκτρονικό αποτύπωμα συσκευών. Καθώς είναι αδύνατον να
"κλωνοποιηθεί" ένα chip, η Intrinsic-ID αξιοποίησε ακριβώς αυτό το στοι-
χείο για να δημιουργήσει την καινοτόμο τεχνολογία της. Μυστικά κλειδιά
και αναγνωριστικοί κωδικοί λαμβάνονται από το chip, προκειμένου να
εξασφαλίσουν την προστασία σε αγορές όπως η κινητή τηλεφωνία και
το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, αλλά και σε εφαρμογές σχετικές με την κυ-
βέρνηση και την άμυνα. Η Intrinsic-ID κέρδισε, επιπλέον, και το βραβείο
Excellent Science.
Στην τελετή βράβευσης ανακοινώθηκαν και οι εξής νικητές στις παρακά-
τω κατηγορίες:
Εντυπωσιακέςκαινοτομίεςαπότουςνικητές τουδιαγωνισμού
Innovation Radar Prize 2016
1...,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 27,28,29,30,31,32,33,34,35,...36
Powered by FlippingBook