Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ. 101 - page 15

βήματα. Ο Κ. Μπέκος ανέφερε ότι "Η ποικιλομορφία της εκπαιδευτικής
πρακτικής και η συνθετότητα των διαδικασιών μάθησης δεν επιτρέπουν
έναν πλήρη σχεδιασμό βημάτων δόμησης μίας διδακτικής παρέμβασης,
εντούτοις τα εκπαιδευτικά σενάρια, σε γενικές γραμμές εμφανίζουν μια
σταθερή δομή και συνακόλουθα τόσο η σχεδίασή και η ανάπτυξή τους
όσο και η πραγματοποίησή τους σε συνθήκες τάξης μπορεί να ακολου-
θήσει μια σειρά από διακριτές φάσης".
Το ψηφιακό περιεχόμενο που αναπτύχθηκε στη ΜΗΤΙΔΑ
Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με τους υπεργολάβους του έργου να παρουσι-
άζουν το πρότυπο ψηφιακό εκπαιδευτικό που ανέπτυξαν, αξιοποιώντας
τις εφαρμογές και το επιστημονικά έγκριτο περιεχόμενο που φιλοξενεί η
πλατφόρμα.
Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα:
α) για την πρώτη θεματική ενότητα: Νεότερη Ελληνική Ιστορία και Πο-
λιτισμός, αναπτύχθηκαν 2 μαθήματα τηλεκπαίδευσης, 4 εκπαιδευτικά
σενάρια και 2 θεματικοί χάρτες.
β) για τη δεύτερη θεματική ενότητα: Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστο-
ρία και Πολιτισμός, αναπτύχθηκαν 3 μαθήματα τηλεκπαίδευσης, 5 εκπαι-
δευτικά σενάρια και 3 θεματικοί χάρτες.
γ) για την τρίτη θεματική ενότητα: Φυσικό και Αστικό Περιβάλλον στην
Ελλάδα, αναπτύχθηκαν: 1 μάθημα τηλεκπαίδευσης, 4 εκπαιδευτικά σενά-
ρια και 1 θεματικός χάρτης.
Η Διευθύντρια της Μουσικής Βιβλιοθήκης "Λίλιαν Βουδούρη" - Σύλλογος
οι Φίλοι της Μουσικής, Στεφανία Μεράκου, με τη συνδρομή της Βέρας
Κριεζή (Υπεύθυνη Ψηφιακών & Τεχνικών Υπηρεσιών), παρουσίασαν από
κοινού 6 παραδειγματικές εφαρμογές εκπαιδευτικού περιεχομένου (2
θεματικούς χάρτες και 4 εκπαιδευτικά σενάρια) που δημιουργήθηκαν
στο πεδίο της μουσικής για την
θεματική ενότητα 1: Nεότερη Ελληνική
Ιστορία και Πολιτισμός.
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας: α) σχεδιάστηκαν οι
θεματικοί χάρτες: Τραγούδια και χοροί της Θράκης, Μίκης Θεοδωράκης,
β) αναπτύχθηκαν τα εκπαιδευτικά σενάρια: Περπερούνα: Το κάλεσμα
της βροχής, Τα σύμβολα του έθνους: ο ελληνικός εθνικός ύμνος, Η έντε-
χνη ελληνική μουσική στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, Όταν ενώνονται
μαζί…οι στίχοι και η μουσική!
Εκπροσωπώντας το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, του Εθνικού και
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, η Δρ. Αλεξάνδρα Σ. Σφυρόερα
[μέλος Εργαστηρίου Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), από το Μουσείο
Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών], η Δρ.
Μαρία Χρόνη, ο φιλόλογος Γιώργος Δούφλης, ο ιστορικός Κλεάνθης Ζου-
μπουλάκης και η Δρ. Κωνσταντίνα Τσιώρου, παρουσίασαν το διαδραστι-
κό υλικό που οι ίδιοι δημιούργησαν και το οποίο μπορεί να χρησιμοποιη-
θεί ως πιλότος για την παραγωγή ή τον εμπλουτισμό νέου περιεχομένου.
Το υλικό αυτό καλύπτει την γνωστική περιοχή της
θεματικής ενότητας 2:
Αρχαία και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός
και σχετίζεται με το πεδίο
της Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Ιστορίας.
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας υλοποιήθηκαν και
παρουσιάστηκαν:
• 3 θεματικοί χάρτες: α) Ο Μέγας Αλέξανδρος και οι εκστρατείες του στην
Ανατολή. Ο κόσμος και η εποχή του, β) Χρα Πυθία κτίζειν πόλιν: ο Α΄ και
ο Β΄ Αποικισμός, γ) Πολιτική και πολιτισμός στη βυζαντινή αυτοκρατορία:
από τη δυναστεία των Μακεδόνων στην περίοδο των Κομνηνών.
• 5 εκπαιδευτικά σενάρια: α) Παρθενώνας: Ο Μέγας Αλέξανδρος και οι
εκστρατείες του στην Ανατολή. Ο κόσμος και η εποχή του, β) Χρα Πυθία
κτίζειν πόλιν: ο Α΄και ο Β’ Αποικισμός, γ) Η Βυζαντινή αυτοκρατορία στο
απόγειο της δύναμής της: πολιτική και πολιτισμός στα χρόνια των Μα-
κεδόνων, δ) Η βυζαντινή αυτοκρατορία ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση:
πτυχές της ζωής στο Βυζάντιο στα χρόνια των Κομνηνών, ε) Παρθενώνας:
ένας ναός για την Αθηνά, το σύμβολο μιας πόλης
• 3 ηλεκτρονικά μαθήματα: α) Παρθενώνας: ένας ναός για την Αθηνά,
το σύμβολο μιας πόλης, β) Η Βυζαντινή αυτοκρατορία στο απόγειο της
δύναμής της: πολιτική και πολιτισμός στα χρόνια των Μακεδόνων, γ) Η
βυζαντινή αυτοκρατορία ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση: πτυχές της ζωής
στο Βυζάντιο στα χρόνια των Κομνηνών.
Τέλος, ο Δρ. Αναστάσιος Λεγάκις από το Τμήμα Βιολογίας του Πανεπι-
στημίου Αθηνών, η Μαρία Δημοπούλου και ο Παντελής Τσολάκος, συ-
μπαρουσίασαν 6 πρότυπες εφαρμογές εκπαιδευτικού περιεχομένου (1
θεματικό χάρτη, 4 εκπαιδευτικά σενάρια και ένα ηλεκτρονικό μάθημα)
που δημιουργήθηκαν στο πεδίο της Βιολογίας και της Μελέτης του Περι-
βάλλοντος για τη
θεματική ενότητα 3: Το Φυσικό και Αστικό Περιβάλ-
λον στην Ελλάδα.
Αναλυτικότερα, για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα: α) σχεδιάστηκε
ο θεματικός χάρτης: Τα απειλούμενα ζώα της Ελλάδας, β) αναπτύχθηκαν
τα εκπαιδευτικά σενάρια: Αγαθά και υπηρεσίες που προσφέρει η βιοποι-
κιλότητα, Απειλούμενα είδη, Η φύση στην πόλη, Οι προσαρμογές των ορ-
γανισμών, γ) υλοποιήθηκε το ηλεκτρονικό μάθημα: Οι προσαρμογές των
οργανισμών.
09 - 11/2015 |
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
13
Καινοτομώντας Ψηφιακά
ΜΗΤΙΔΑ
Βίντεο & παρουσιάσεις εκδήλωσης
info
Περιοδικό“Καινοτομία, Έρευνα και Τεχνολογία”
Διαβάστε προηγούμενα τεύχη - Εγγραφείτε συνδρομητές – Ξεφυλλίστε το περιοδικό!
1...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,...36
Powered by FlippingBook