Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία, τ. 106 - page 28

26
καινοτομια
ερευνα & τεχνολογια | 12/2016 - 02/2017
Ανοικτή Πρόσβαση στη Γνώση
Όταν η επιστημονι-
κή πληροφόρηση
συναντάται με τις
νέες
τεχνολογίες,
δημιουργούν ται
νέες
προκλήσεις
για τη διάδοση της
συλλογικής γνώσης
και την ενίσχυση
της
εκπαιδευτι-
κής διαδικασίας. Η
ανοικτή
διάθεση
πηγών γνώσης, η
αξιοποίηση ανοι-
κτών και επαναχρη-
σιμοποιήσιμων δεδομένων, η ανάπτυξη καινοτόμων ανοικτών τεχνολο-
γιών και διαλειτουργικών υποδομών, διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο για
την αποτελεσματική διαχείριση της συλλογικής γνώσης. Στην Ελλάδα, τα
τελευταία χρόνια αναπτύσσονται δράσεις με διεθνή απήχηση για τη συσ-
σώρευση, ανοικτή διάθεση και αξιοποίηση της ψηφιακής γνώσης από
την ερευνητική, ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα.
Το ΕΚΤ πρωτοπορεί στη συγκέντρωση, οργάνωση και διάθεση ψηφιακού
περιεχομένου, αναπτύσσοντας τεχνολογικές υποδομές για την ανοικτή
διάθεση πηγών γνώσης. Μία τέτοιου είδους υποδομή είναι και το διαδι-
κτυακό περιβάλλον ηλεκτρονικών εκδόσεων ΕΚΤ ePublishing, που απο-
τελείται από τρεις πλατφόρμες για την έκδοση περιοδικών, πρακτικών
συνεδρίων και μονογραφιών-βιβλίων και απευθύνεται σε έγκριτους επι-
στημονικούς εκδότες και σημαντικούς ερευνητικούς φορείς της χώρας
που επιλέγουν να διαθέσουν την επιστημονική τους παραγωγή με Ανοι-
κτή Πρόσβαση.
Σημαντικοί εκπαιδευτικοί φορείς με εκδοτική δραστηριότητα έχουν
εμπιστευθεί τον εκδοτικό μηχανισμό που παρέχει το ΕΚΤ, και αξιοποιώ-
ντας τον, έχουν διαθέσει συνολικά 38 τεύχη περιοδικών και 20 τόμους
πρακτικών συνεδρίων, στην εκπαιδευτική, ακαδημαϊκή και ερευνητική
κοινότητα.
Μέχρι σήμερα, το περιβάλλον του ΕΚΤ ePublishing παρέχει Ανοικτή Πρό-
σβαση σε περισσότερες από 938 επιστημονικές δημοσιεύσεις για την Τυ-
πική και Άτυπη Εκπαίδευση, την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση,
την Ψυχοφυσιολογία κ.λπ. Μέλη της εκπαιδευτικής, της ακαδημαϊκής και
της ερευνητικής κοινότητας, ανατρέχοντας στο αρχείο των τευχών που
εκδίδει ο εκάστοτε φορέας, μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο
πλήρες κείμενο πρωτότυπων δημοσιεύσεων, βιβλιοκριτικών άρθρων,
ερευνητικών εργασιών, πρακτικών συνεδρίων, διαλέξεων και συνεντεύ-
ξεων, και να ενημερωθούν για θέματα που απασχολούν τους τομείς της
Εκπαίδευσης.
Προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, δάσκαλοι και καθηγητές της
Πρωτοβάθμιας, της Δευτεροβάθμιας και της Τριτοβάθμιας εκπαιδευτικής
κλίμακας και ερευνητές, διατρέχοντας τη σελίδα του επιστημονικού περι-
οδικού "
Ανοικτή Εκπαίδευση"
που εκδίδει το Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής
και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΔΑΕ), αποκτούν πρόσβαση σε δημο-
σιεύσεις με αντικείμενο την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, την Εκπαίδευση
Ενηλίκων, την εκπαιδευτική πολιτική και δια βίου μάθηση.
Το περιοδικό κυκλοφορεί από το 2005, στηρίζεται στη φιλοσοφία της
Ανοικτής Εκπαίδευσης, προωθεί ζητήματα δια βίου εκπαίδευσης και εκ-
προσωπεί τους Έλληνες επιστήμονες που δραστηριοποιούνται σε καινο-
τόμες μορφές εναλλακτικής εκπαίδευσης.
Στον διαδικτυακό τόπο του περιοδικού
"Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη
στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης"
, που εκδίδει το Τμήμα
Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δημοσιεύονται πρωτότυπες μελέτες που
συνδέουν την εκπαιδευτική πράξη με την έρευνα και την καινοτομία.
Θεωρητικά κείμενα νέων ερευνητών, παρουσιάσεις καινοτόμων προ-
γραμμάτων, συνεντεύξεις, ανταποκρίσεις από συνέδρια, παρουσιάσεις
βιβλίων, διδακτορικές διατριβές και μεταπτυχιακές εργασίες, που εκπο-
νήθηκαν στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, με ιδιαίτερη έμφαση στο πεδίο
της Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας, ευρετηριάζονται στο αρχείο των
τευχών του περιοδικού.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση της
"Επιστημονικής Επετηρίδας"
του Παι-
δαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, νέοι ερευνητές, εκπαιδευτικοί και φοιτητές
μπορούν να αναζητήσουν ψηφιακό περιεχόμενο σχετικό με τον τομέα
της έρευνας στον
χώρο της Εκπαί-
δευσης και της
Κατάρτισης. Στο
περιοδικό δημο-
σιεύονται άρθρα,
μελέτες επισκό-
πησης ή θεωρη-
τικές εργασίες.
Όσοι επίσης επιθυμούν να ενημερωθούν για την επιστημονική γνώση
που παράγεται στον ελληνικό και στο διεθνή χώρο της προσχολικής και
σχολικής εκπαίδευσης, μπορούν να ανατρέξουν στις διευθύνσεις των πε-
ριοδικών
"Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση"
του Παιδαγωγικού Τμή-
ματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και "Έρευνα
στην Εκπαίδευση" του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμο-
γών του Δημοκρίτειο Πανεπιστημίου Θράκης.
Επιπροσθέτως, στην πλατφόρμα eProceedings της υπηρεσίας ηλεκτρονι-
κών εκδόσεων φιλοξενούνται 16 τόμοι και 402 συνολικά εισηγήσεις του
συνεδρίου
"Ιnternational Conference of Distance Learning (ICODL)"
που διοργανώνει το ΕΔΑΕ σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανε-
πιστήμιο (ΕΑΠ), καθώς και 4 τόμοι με 221 εισηγήσεις από το
"Πανελλήνιο
Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης"
, που διοργανώνει το Κέντρο Μελέ-
της Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ.
Πολύτιμο περιεχόμενο και οι τάσεις στην Εκπαίδευση
στις εκδόσεις του ΕΚΤ ePublishing
info
EKT ePublishing
Μία πλούσια συλλογή έγκριτων επιστημονικών δημοσιεύσεων για την εκπαίδευση, διατίθεται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης στο
διαδικτυακό περιβάλλον ηλεκτρονικών εκδόσεων ePublishing. Εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης, δάσκαλοι και καθηγητές της
Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας κλίμακας, ακαδημαϊκοί, ερευνητές, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, αξιοποιώντας
τα εξελιγμένα εργαλεία πλοήγησης που παρέχει το οργανωμένο ηλεκτρονικό περιβάλλον του ePublishing, μπορούν να αναζητήσουν
έγκριτο περιεχόμενο και να ενημερωθούν για τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις εξελίξεις που απασχολούν τον τομέα της Εκπαίδευσης,
διεθνώς.
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36
Powered by FlippingBook